torsdag 28 april 2011

"'Cause baby you're a firework"

Har sovit alldeles för länge och missat hälften av sakerna som var med på dagens "att göra"-lista. Men men, man kan inte alltid få som man vill. Idag har jag bokat Stockholms-biljetter, så förutom att hämta ut passet så är allting inför resan färdigt. Bara 24dagar kvar nu, ungefär som julafton. Till och med kattvakten är bokad och klar. Härligt!

Så idag påbörjar jag en rensning av vår alltigenom STÖKIGA lägenhet. Med sjukdomar och jävligheter så har ordningen förfallit, och det ändrar vi på den här veckan. Ut med det gamla, så man kan se om man har plats för något nytt? eller hur var det där nu igen?

Med min sjukdom går det väl som det går. Jag får behandling inom den närmaste veckan och känner mig förväntansfull men vill inte vara för optimistisk. Efter att ha fått mediciner som förvärrat alla symptom den senaste månaden så känner jag att jag inte riktigt tror på mirakel längre. Fast vem vet? Om två månader kanske jag sitter här, har kommit in på en utbildning och inte har ett endaste litet symptom alls... Drömma går ju alltid bra.

Nej, tillbaka till rensningen. Jag är i princip klar med hallen, nu är det garderoberna kvar (ett två dagars projekt!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar